tirsdag 24. mars 2009

Skattejakt på Nettby!

Canon utfordret Mediaedge:cia til å utvikle en kampanje som skulle engasjere målgruppen, skaffe abonnenter til sitt nyhetsbrev. Ved å benytte det sosiale mediumet Nettby lot vi en kvart million mennesker leke med merkevaren og oppnådde flere nye abonnenter til nyhetsbrevet på tre dager enn de hadde regnet med på et helt år!

For å få engasjement, må du vise engasjement. Vår løsning for Canon innebar en konkurranse der målgruppen ble utfordret til å samle minner (representert ved ikoner) i et Canon kamera. Ikoner som symboliserte musikk, ferie, kjærlighet, diskokuler og andre elementer som kan være viktige for folk ble plassert overalt på Nettbys sider. Canon oppfordret deretter alle til å sette sammen de symbolene de selv synes er mest verdifulle i sine egne liv og plassere disse i et Canon kompaktkamera. Når kameraet var fullt var deltakeren automatisk kvalifisert til å delta i en konkurranse der premiene naturligvis var kompaktkamera fra Canon.

Premiene ble delt ut direkte i Nettby, slik at vinnerne kunne vise frem premien til alle sine venner.

I løpet av kampanjens første tre dager, var det utrolige 270 000 som gjennomførte konkurransen, og 65 000 ble fan av Canon på Nettby. Og som ikke det var nok, fikk Canon 25 000 nye abonnenter til nyhetsbrevet sitt – noe som tilsvarte hva de hadde håp om å få til på et helt år!

Nøkkelen til suksessen ligger i å ha en grunnleggende idé for hva som skal til for å engasjere målgruppen. Ved å spille på Nettbys iboende sosiale egenskaper, kunne brukerne dele, invitere til og sende videre konkurransen. På denne måten sørget brukerne selv for mye av distribusjonen av kampanjen.

Dersom du ønsker å gjennomføre en digital aktivering, ikke nøl med å ta kontakt med din faste rådgiver eller MEC Interaction ved Lars.Istre@mecglobal.com




0 kommentarer: