tirsdag 24. mars 2009

ROSE© – Return On Sponsorships and Events – nytt måleverktøy for opplevesebasert markedsføring

ROSE© – er det eneste analyseverktøyet av sitt slag som kan tallfeste verdien av hvordan forbrukeren opplever sponsorater og aktivering, og hvor god link det er mellom aktiveringen og merkevaren.

Sponsing og opplevelsesbasert markedsføring er to kommunikasjonskanaler som har erfart sterk vekst de siste årene. MEC Access ser ikke noen tendens til at bedrifter nedprioriterer sponsorater og events i disse tider. Vi mener at dette er kommunikasjonskanaler som blir enda viktigere, da disse klarer å engasjere og aktivere målgruppen på en relevant måte.

Annonsører har et større behov for å bryte igjennom mediestøyen og nå frem til forbrukeren, med dokumentert effekt. Det finnes flere evalueringsmetoder som måler effekten av sponsorater, men hittil har vi ikke hatt et verktøy som leverer presis informasjon om hvordan et sponsorat og event påvirker kjøpsintensjonen hos forbrukeren.

MEC Access jobber strategisk med sponsorater og events og deres rolle i mediemiksen. Vi har nå utviklet et unikt verktøy som tar for seg denne problemstillingen ROSE© – Return On Sponsorships and Events

Modellen er utviklet av MEC Access i samarbeid med Copenhagen Business School. ROSE© er publisert i Journal of Advertising Research som konkluderte at verktøyet vil tilføre stor verdi til vår bransje.

Vil du vite mer om ROSE© modellen, kontakt Lena.Engelsen@mecglobal.com

0 kommentarer: